سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه یکی از شما از چیزی که نمی داند، پرسیده شود، از گفتن «نمی دانم» خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 87 دی 3 , ساعت 10:53 عصر
این وبلایگ در حدود دو ماه پیش مطالبی را در قالب ((خود ارضایی))مطرح کرد به همین منظور در نظر دارد در صورت امکان مطالبی از این قبیل را در این وبلایگ بگذارد مسائلی از جمله مشکلات جوانان از جمله استمناءو مشکلات ازدواج به همین منظور از شما تقاضا دارد با ارائه نظرات این وبلایگ رایاری نمایید
سه شنبه 87 آبان 21 , ساعت 4:52 عصر

شیطنت وهابی‌ها در ویکی مپیا

عده ای از کاربران وهابی در اینترنت علایم مزار مطهر ائمه بقیع و کوچه بنی هاشم و بین الحرمین مدینه را از روی نقشه جهانی ویکی‌مپیا پاک می‌کنند.

نقشه جهانی ویکی‌مپیا که از دو سال پیش  با ادغام سیستم ویکی و گوگل ارث ایجاد شده، به کاربران اجازه می‌دهد روی نقشه جهانی ویکی مپیا مکان‌های خصوصی یا عمومی را علامت‌گذاری کرده و درباره آن توضیح دهند. سیستم ویکی مپیا به کاربران اجازه می‌دهد علامت‌ها و توضیحات نوشته شده توسط دیگر کاربران را ویرایش کنند، درباره هر محل به زبان‌های دیگر توضیح اضافه کنند و حتی ذیل توضیح هر محل، عکس و کامنت بگذارند.

 

ابداع کنندگان ویکی‌مپیا هدف خود از ایجاد این سیستم را تشکیل یک دایره المعارف جغرافیایی جهانی اعلام کرده‌اند. از زمان شروع به کار ویکی‌مپیا تا کنون قریب به 7 میلیون نقطه کره زمین روی این نقشه علامت گذاری شده و هم اکنون بیش از 153 هزار کاربر اینترنتی از سراسر جهان با ثبت نام در این سایت به تکمیل این دایره المعارف جهانی مشغولند.

ویکی‌مپیا طوری طراحی شده است که هر کاربر در ازاری ثبت محل بیشتر و دریافت امتیاز مثبت(Good) بیشتر از سوی دیگر کاربران، از رتبه بالاتری برخوردار می‌شود و می‌تواند علامت‌هایی روی نقشه ایجاد کند که کاربران جدید یا عادی نتوانند آنها را ویرایش کنند.

یکی از کاربران ایرانی ویکی مپیا یادآور شده علامت‌های ایجاد شده توسط وی و دیگر علاقه‌مندان اهل بیت در محل بقیع و کوچه بنی هاشم در ویکی مپیا توسط کاربران وهابی حذف می‌شود.

کاربران وهابی نه تنها علامت‌های ایجاد شده در محل بارگاه ویران شده اهل بیت در بقیع را حذف می‌کنند بلکه گاهی با ویرایش متن این علامت ها، عبارت توهین آمیزی به عقاید شیعیان می‌نویسند.

این کاربر ویکی مپیا با یادآوری این که چند معاند اهل بیت که از سابقه و امتیاز بالایی در ویکی مپیا برخوردارند، ضمن حذف علایم اهل بیت در مدینه، کاربران شیعه و محب اهل را نیز با دادن رای منفی مکرر و هماهنگ، از ویکی‌مپیا بیرون می‌کنند.

 

بر اساس مقررات ویکی مپیا، کاربری که رای منفی زیادی داشته باشد، از علامت‌گذاری یا حتی کامنت‌گذاری روی این نقشه آنلاین محروم می‌شود.

برای ثبت‌نام و فعالیت در  ویکی‌مپیا این نکات را رعایت کنند:

1. قبل از هرکاری در ویکی‌مپیا ثبت نام کنید و سعی کنید با نامگذاری محل‌های بیشتر(مثلا از محل‌های دوران کودکی و کارتان) و کسب رای مثبت (good) از دیگر کاربران، رتبه خود را بالا ببرید.

 

2. مسولان ویکی‌مپیا به زبان هر صفحه خیلی حساس هستند. هر محل را می توان به زبان‌های زیادی ویرایش کرد. مراقب باشید در هر صفحه به همان زبان بنویسید و مثلا در صفحه زبان انگلیسی ، فارسی یا فینگلیش ننویسد.

 

3. از هر گونه بی‌احترامی به شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت خودداری کنید.

 

4. اگر هر چند مرتبه هم وهابی‌ها علامت را پاک کردند یا بجای آن ضربدر گذاشتند یا حتی مطالب توهین‌آمیز نوشتند، شما توهین نکنید بلکه با یافتن شیعیان دیگر و تشکیل گروه، دست‌جمعی به توهین کننده رای منفی دهید تا خودبه خود اجازه ویرایش علایم ویکی مپیا از وی سلب شود.

 

5. از آنجاکه وهابی‌ها و معاندین اهل بیت به دو بقیع و بین الحرمین به شدت حساس هستند، هر علامتی را که نشانه‌ای از اهل بیت در این نقشه بازگو کند، بلافاصله پاک و نویسنده را با رای منفی مکرر از ویکی مپیا بیرون می‌کنند. غلبه بر آنها احتیاج به هماهنگی دارد. این هماهنگی برای دادن رای مثبت به همدیگر و حمایت هماهنگ از دو مکان فوق و دادن رای منفی مکرر به توهین کنندگان و معاندان اهل بیت باید باشد. یک وبلاگ جمعی یا یکی از سایت‌های مذهبی می‌تواند وظیفه این هماهنگی را به عهده بگیرد. علاقه مندان لازم است قبل از هر اقدامی، مقررات ویکی مپیا در گوشه بالای سمت چپ صفحه اصلی این سایت را بخوانند.

 

6. بدون عجله و با شناخت کامل علامتگذاری نمایید، هر گونه اشتباه منجر به حذف محل علامت‌گذاری شما می‌شود


یکشنبه 87 مهر 28 , ساعت 6:53 عصر

اگر شیعه معتقد است که امام زمان آن‌ها وجود دارد ولی غایب است، پس چگونه از مکانش خبری ندارد و بعد از گذشت حدود 1200 سال هیچ گونه اثری از او ظاهر نمی‌شود، این در حالی است که خداوند متعال از چنین کاری مبرّی است و نیز غیبت امام با حکمت و تدبیر الهی منافت دارد؟

ادامه مطلب...

دوشنبه 87 مهر 1 , ساعت 1:2 صبح

چگونه مهدى منتظر در آخر الزمان مى تواند مردگان را زنده کند، و مؤمنین را عزیز بدارد و فاسقین را عذاب نماید؟ و اصولا آیا اعتقاد به رجعت پشتوانه علمى دارد در حالیکه جزء اعتقادات مسلمین نمى باشد، چرا که عقلا ممکن نیست و دلیل بر آن نداریم.

ادامه مطلب...

سه شنبه 87 شهریور 26 , ساعت 10:15 عصر

دلیل شیعه بر اینکه امام دوازدهم آن‌ها هنوز زنده است چیست؟ در حالیکه در همان سردابی که مدعی‌اند غیبت صغری از آن‌جا شروع شده است از دنیا رفته است.جواب اجمالی:

در پاسخ این سؤال بیان می‌شود که: اصل مهدویت و انتظار مصلح جهانی مورد اتفاق تمام ملل و ادیان و مذاهب می‌باشد و هر دینی منتظر منجی می‌باشد و دربارة حیات امام زمان ـ عجل‌الله تعالی‌فرجه الشریف ـ این امر غیر ممکن نمی‌باشد ، زیرا در قرآن صریحاً افرادی از اولیاءالله ذکر شده‌اند که دارای عمری طولانی بوده‌اند و اهل سنت هرگز در صحت این روایات شک نمی‌کنند به علاوه روایات زیادی نیز دلالت بر وجود امام عصر ـ عجل الله تعلی فرجه الشریف ـ دارد.

جواب تفصیلی:

یکی از مسائلی که جزئیات آن مورد اختلاف شیعه و اهل سنت است مسئله مهدویت می‌باشد. این مسئله دارای ابعاد مختلفی می‌باشد. مسائل مورد بحث در مهدویت عبادتند از: 1) اصل مهدویت و انتظار ظهور امام زمان ـ عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ـ  2) امامت امام زمان(عج) درسن پنج سالگی و طـول عـمر امام زمان 3) فلـسفة عقیده شیـعه به وجـود امـام زمان(عج).

مسئله اول نه تنها مورد اتفاق شیعه و اهل سنت می‌باشد بلکه تمام ملل و فرق و ادیان منتظر ظهور مصلحی کل می‌باشند تا در آخر الزمان بر این عالم حکومت کند و بشریت را از ظلم رهایی بخشد. در زبور داود در این باره می‌خوانیم که: « ... اما منتظران خداوند وارث زمین خواهند بود هان بعد از اندکی شریر نخواهد بود...اما صالحان را خداوند تایید می‌کند... زیرا آنانکه از وی برکت یابند وارث زمین گردند.... و اما نسل شریر منقطع خواهد شد، صالحان وارث زمین خواهند بود و ... [1]».

در این باب زبور داود از ظلم و ستم و شر، سخن به میان آورده است و بیان شده که شر و ستم از بین خواهد رفت و صالحان وارث زمین خواهند شد. قرآن مجید نیز از این واقعه از زبور خبر داده و فرموده است: «ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون»[2] . (ما در زبور نوشتیم که بندگان صالح من وارث زمین خواهند شد.)

در اناجیل اربعه نیز آمدن «پسر انسان» خبر داده شده است و به مردم دستور انتظار داده شده است[3].

دراسلام نیز بر اساس آیات و روایات نبوی مردم باید به انتظار روزی باشند که شخصی از اهل بیت پیامبر(ص) و از فرزندان فاطمه ظهور کند و بساط ظلم و ستم را برچیند و جهان را پر از عدل و داد نماید.

این عقیده در اسلام امری مسلم و غیر قابل انکار می‌باشد. تا جایی که محی الدین عربی حنفی در فتوحات مکیه جلد 3 باب 366 تحت عنوان «وزراء المهدی ـ عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ـ » بحث مفصلی را مطرح کرده و حتی شمائل حضرت را توضیح داده و به نام مبارک او اشاره می‌کند.

ابن حجر در کتاب «الصواعق المحرمة» در شرح حال ائمه دوازده گانه به تفصیل سخن گفته و بابی به نام «الایات التی وردت فی ذریه فاطمة ـ علیها سلام ـ » و «الایات التی وردت فی فضائل اهل البیت» منعقد کرده است و در رابطه با حضرت مهدی ـ عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ـ آیات زیادی را مطرح کرده است.

در سنن ابن داود که یکی از کتب صحاح اهل سنت است بابی در این رابطه به نام «کتاب المهدی» موجود است. در سایر کتب و صحاح اهل سنت روایات زیادی در این باره ذکر شده است. در این‌جا تنها به نقل سه روایت اکتفا می‌کنیم و اهل تحقیق را به کتب مفصله ارجاع می‌دهیم:

1ـ در روایات نبوی در بسیاری از کتب اهل سنت آمده است که: «لاتقوم الساعة حتی یلی رجل من اهل بیتی یواطؤ اسمه اسمی»[4]. (قیامت بر پا نمی‌شود مگر این‌که مردی از اهل بیت من که نام او همانند نام من است (محمد است) زمام امور را در دست گیرد).

2ـ جابر بن سمره نقل می‌کند که : «قال النبی ـ صلی‌الله‌ علیه و آله ـ : یکون اثنا عشر امیراً کلهم من قریش»[5]. (بعد از من دوازده امیر که همگی از قریش می‌باشند خواهند آمد).

3ـ رسول خدا ـ صلی‌الله‌ علیه و آله ـ فرمود که: «المهدی من ولد فاطمه»[6].

اما مسئله دوم و سوم مورد اختلاف شیعه و اهل سنت قرار گرفته شده است. از این دو مسئله، مسئله دوم بیشتر مورد نزاع و بحث قرار گرفته است. مسئلة دوم خود به دو بخش تقسیم می‌شود.

الف: امامت حضرت مهدی(عج) در سن پنج سالگی ب: طول عمر آن حضرت.

چون شبهه در رابطه با طول عمر آن‌حضرت می‌باشد در این جا به طور اختصار به این قسمت پرداخته می‌شود.

در رابطه با این مسئله ما از طریق قرآن و حقایق دینی سخن می‌گوئیم، گر چه بر اهل فن پوشیده نمی‌باشد اگر چه این مطلب که امام زمان(عج) در سرداب از دنیا رفته است نیاز به دلیل و برهان است ولی از آن جا که فرض بر این است که طرف سخن و صاحب شبهه کسانی هستند که قرآن را پذیرفته و به حقانیت آن معتقدند، می‌گوئیم نباید برای شما عمر طولانی یک ولی از اولیاء خدا مایة تعجب باشد، زیرا قرآن کریم دربارة افراد گوناگون عمرهای طولانی ذکر کرده است. در رابطه با حضرت نوح ـ علیه السلام ـ می‌خوانیم که او تنها قبل از طوفان 950 سال در بین قومش بوده و پس از طوفان هم مدتی زنده بوده است. «فلبث فیهم الف سنة الا خمسین عاماً[7]» تا جایی که در تاریخ عمر حضرت نوح ـ علیه السلام ـ را 2500 سال هم گفته‌اند.

هم‌چنین در رابطه با حضرت مسیح ـ علیه السلام ـ وفتی یهودیان گفتند که ما او را به دار آویخته‌ایم، قرآن کریم نظر آن‌ها را رد می‌کند و می‌فرماید: «خداوند عیسی را به آسمان برده است» «و ما قتلوه یقیناً بل رفعه الله الیه[8]» (او یقیناً کشته نشده بلکه خدا او را به سوی خود بالا برده است). بنا براین طبق آیات فوق و روایات زیادی که در این باره از پیامبر اسلام ـ صلی‌الله‌ علیه و آله ـ وارد شده است حضرت نوح ـ علیه السلام ـ عمری طولانی داشته و حضرت مسیح نیز در حدود دو هزار سال است که زنده است. پس چگونه نسبت به عمر امام زمان(عج) این همه خدشه وارد می‌شود و آن را بعید فرض می‌کنند؟ به علاوه در تاریخ معمّرین بسیاری را نام برده‌اند که هر یک با این‌که بعضی ولی خدا نبوده‌اند عمرهای طولانی داشته‌اند. بالا تر از همه این‌ها، ما که خدا را قادر مطلق می‌دانیم چه بعدی دارد که روی مصالحی خداوند ولی خود را در مدتی طولانی حفظ نماید و او را دور از دسترس دیگران و غایب از دید مردم نگه بدارد و از این طریق بندگان خود را آزمایش نماید.

به هر حال مهم این است که از نظر قرآن کریم عمر طولانی برای یک انسان ممکن است و تعجب این است که کسانی که به آیات فوق عقیده دارند به طول عمر امام عصر(عج) به شدت اعتراض می‌کنند و آن را منکر می‌دانند در حالی که وقتی چیزی ممکن شد، فرقی بین مصادیق آن نمی‌باشد.

عیسی مسیح ـ علیه السلام ـ زنده بماند یا مهدی موعود(عج) هر دو برای خدا ممکن است و مانعی ندارد.

«والسّلام»  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ