سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که خود را در جاهایى که موجب بدگمانى است نهاد ، آن را که گمان بد بدو برد سرزنش مکناد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 87 اردیبهشت 19 , ساعت 9:50 عصر

آدم‏ها چند دسته‏اند: برخى «مرد دیروز»اند و پیوسته در اندوه گذشته از دست رفته به سر مى‏برند. اینان کسانى‏اند که در «دیروز» زندگى مى‏کنند. شعارشان «اى کاش» است و کارشان «حسرت و افسوس». وِرد زبانشان این است که «اى کاش چنین و چنان مى‏کردم!» و «اى کاش چنین و چنان مى‏شد!».

عدّه‏اى دیگر «مرد فردا» هستند و همواره در آرزوهاى طلایى خود سیر کرده و در خواب و خیال خود، کاخ‏هاى فراوان خوش‏بختى مى‏سازند. اینان زندگى رؤیایى داشته و پیوسته در حال بلند پروازى و خیال بافى‏اند. تنها نصیب مردان رؤیایى این است که براى لحظاتى چند، مست فرداى خیالى خود شوند.

در مقابل این دو گروه، کسان دیگرى وجود دارند که «مرد امروز»اند. مردان امروز نه عمر خود را در حسرت گذشته تباه مى‏کنند و نه در خیال بافى و رؤیاپردازى تلف مى‏سازند. اینان نه در دیروز زندگى مى‏کنند و نه در فردا، و هم اینان «مردان موّفق» روزگارند. انسان‏هاى موفّق کسانى‏اند که موفّقیت خویش را نه در دیروزِ از دست رفته مى‏یابند و نه در فرداى نیامده، نه حسرت گذشته را مى‏خورند و نه به رؤیاى فردا مى‏پردازند، و لذا رنجور و افسرده و ناامید و بى‏انگیزه نیستند. در زندگى پربار و سرشار از موفّقیت پیشوایان دین، هرگز دیده نشده است که حسرت دیروز، آنان را ناامید و ناتوان ساخته باشد و رؤیاى فردا، بى انگیزه و ساکن؛ بلکه همواره پرنشاط و امیدوار و پرتحرک بوده‏اند؛ چرا که موفّقیت خویش را در «امروز» جستجو مى‏کردند. مردان موفق، به خوبى مى‏دانند که موفّقیت در «نیستى» شکل نمى‏گیرد؛ بلکه در مزرعه «هستى» و در این هستى، گل موفّقیت مى‏روید.

شما از کدام گروهید؟ مرد دیروز؟ مرد فردا؟ و یا مرد امروز؟ شما موفّقیت را در چه مى‏دانید؟ در نیستى یا در هستى؟ اگر مرد امروزید و موفّقیت را در «هستى‏ها» مى‏جویید، مطمئن باشید که موفّقیت در انتظار شماست.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ