سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته بسیار نشمارد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 87 اردیبهشت 7 , ساعت 8:40 عصر

همسر خوش اخلاق

یکى از ثروتمندان بنى اسرائیل , از زنى پاکدامن , فرزندى داشت که بسیار شبیه پدر بود. خداوند, دو پسر دیگر نیز از همسر بعدى به وى ارزانى کرده بود. وى هنگام مرگ وصیت کرد تا تمام دارائیش به یکى از پسرانش واگذار شود. فرزندان , پس از مرگ پدر, بر سر ارث با هم به مجادله پرداختند و سرانجام جهت حل این مشکل به نزد قاضى رفتند. او مدعیان ارث را نزد برادرانى از آل غانم فرستاد. چون به نزد, یکى از آنان رسیدند, وى را مردى پیر و ضعیف و افتاده دیدند, مطلب را با او مطرح کردند. گفت :

بروید خدمت برادرى که از من بزرگ تر است . وقتى که پسرها به نزد برادر دوم از آل غانم رسیدند, او نیز آنها را به سوى برادر بزرگ تر از خود راهنمایى کرد ! آن گاه که برادران به نزد برادر سوم از آل غانم آمدند, او به نظر آنان از دو برادر دیگرش , کوچک تر بود. با تعجب پرسیدند: برادرانتان , شما را بزرگ تر از خود معرفى کرده بودند و حال آن که شما کوچک تر به نظر مى رسید ! وى گفت : بلى ! اما برادر اول که به نزدش رفتید, از هر دوى ما کوچک تر است , ولى همسرى بداخلاق دارد که همان خلق بد عیالش , او را پیر کرده است . اما برادر دوم , همسرى دارد که گاه او را اذیت و گاه مسرور و شادش مى سازد, ولى من همسرى خوش اخلاق دارم که همیشه مرا مسرور مى کند,لذا جوانى و نشاط من محفوظ مانده است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ